Subject: Raamatupidamise seaduse muutmise seadus
From: <[email-masked]>
To: "Info - RAM" <[email-masked]>
Cc: Evelyn Liivamägi - RAM <[email-masked]>
Date: Thu, 12 Jun 2025 21:17:06 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Kirjutan Teile majandustarkvara Merit Aktiva tootja firmast Merit Tarkvara
AS ja palun selgitust 01.07.2025 kehtima hakkava raamatupidamis seaduse
paragrahvi 71 lõige 3 ja lõige 7 kohta.

1) paragrahvi 71 lõige 3 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

„(3) Raamatupidamiskohustuslane, kes soovib, et talle esitatakse üksnes
masintöödeldavaid arveid (edaspidi e-arve), või e-arvete käitlemise
teenuse osutamiseks temaga asjakohase lepingu sõlminud isik edastab selle
kohta info äriregistrile. Äriregister märgib raamatupidamiskohustuslase
e-arve vastuvõtjaks ja täiendab tema andmeid registris vastava e-arve
käitleja tunnuse või muu e-arve vastuvõtu kanali andmetega.”;

3) paragrahvi 71 lõige 7 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt:

„(7) Käesoleva paragrahvi lõike 3 kohaselt äriregistris e-arve
vastuvõtjaks märgitud raamatupidamiskohustuslane võib soetatud kauba või
teenuse eest tasumiseks nõuda müüjalt e-arve esitamist. Eeldatakse, et
e-arve on vormistatud nõuetekohaselt, kui see vastab e-arveldamise Euroopa
standardile EN 16931-1. Pooled võivad kokku leppida muu asjakohase
standardi kasutamises.”;

Küsimus on, et millisel kujul peab olema esitatud nõue müüjale e-arvete
saamiseks?

Kas piisab sellest, kui raamatupidamiskohuslane on omale valinud e-arvete
operaatori ja selle kohta on tehtud märge äriregistris?

Lugupidamisega

Margus Kill
Merit Aktiva arendusjuht / Development manager

Merit Tarkvara AS
+372 506 4091
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

<https://www.google.com/url?q=http://www.merit.ee/&source=gmail-imap&ust=1
705322858000000&usg=AOvVaw1wnTygaX-DzClYCQLTSSnQ> www.merit.ee